zondag 21 oktober 2012

Blog | Let's go get away!


Het lijkt me al zó lang zó leuk en misschien ga ik het wel doen ook: een paar maanden studeren in het buitenland. Het is volgens mij al wel een paar jaar geleden dat ik brochures hierover heb aangevraagd bij allerlei instellingen die dit organiseren, maar toch heb ik de stap nog niet durven nemen om daadwerkelijk 'er van door te gaan'. Maar sinds de tijd dat ik van de middelbare school af ben, hoor ik van velen dat ze naar het buitenland gaan om te studeren, werken, reizen, etc. Ik geef zo groot gelijk, ik bedoel, why not?!

Nu heb ik er wel voor gekozen om toch maar een studie te gaan volgen, ik was anders bang dat dat er nooit meer van zou gaan komen, maar mijn droom blijft nog wel om naar Amerika te gaan en daar stage te lopen. Natuurlijk is het een heel gedoe om dit allemaal voor elkaar te krijgen, dus ik heb een paar site's met instellingen en handige weetjes hier onder elkaar gezet.



http://www.wilweg.nl/
Dit is echt een ideale site, er is namelijk echt van alles te vinden over hoe je het aan moet pakken als je in het buitenland wilt gaan studeren. Of je nou een deel van je studie, je volledige studie of nou een stage in het buitenland wilt volgen, het staat hier echt allemaal op. Net zoals dat je veel informatie kunt vinden over, ook niet onbelangrijk, de financiering van dit alles. Daarnaast geven ze een overzicht van alle landen waar je zou kunnen studeren, met alle bijbehorende weetjes. Last but not least hebben ze nog een pagina waar allerlei links staan naar websites waar ervaringen van studenten te vinden zijn over hun studie in het buitenland.

http://www.ef.nl/
Education First is een reisorganisatie die taalreizen organiseert. Als je, net als ik, je Engels wilt verbeteren, is dit echt de ideale manier om hier heel goed in te worden! EF heeft echt allerlei (hele mooie!) vestigingen over de hele wereld. Je verblijft vaak echt in de mooiste gebouwen (lees: soms ook kastelen!) en als ik verhalen van mensen hierover lees, komt er bij allen bijna hetzelfde naar voren: you have the time of your life!

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/onderwijs-en-internationalisering/studie-in-het-buitenland
Hoe zit dat nou met die studiefinanciering?! Nou, hier op deze site van de overheid staat het allemaal: wanneer je recht hebt op studiefinanciering, hoe dat nou zit met het verschil tussen mbo en hbo, wanneer je een beurs kunt krijgen (hoewel je hiervoor weliswaar doorgelinkd wordt naar een andere site) en nog meer andere info :)

http://education.kilroyworld.nl/ & http://www.yfu.nl/
Dit zijn beiden ook organisaties die het studeren in het buitenland voor je mogelijk maken! Zelf lijkt Kilroyworld  me een goede instelling omdat ze veel mogelijkheden hebben en er professioneel uitzien.

University of California Berkeley ligt in de San Francisco Bay Area

UC Berkeley behoort tot de beste universiteiten van Amerika
Studeren aan the University of California - Berkely

Campus San Diego State University
De campus van the San Diego University


Ik vind het zelf altijd zo leuk om beetje rond te kijken op deze websites en te bedenken waar ik graag heen zou willen! Zouden jullie willen studeren in het buitenland? Welk land/welke stad lijkt jullie dan het leukst? :)

4 opmerkingen:

  1. Hee, bedankt voor je reacties op mijn blog!
    Ik zal gelijk even je vragen beantwoorden;
    Ik heb een Olympus SP-550UZ camera. Ik bewerk mijn foto's altijd, met http://www.picmonkey.com/
    Dit is een soort uitgebreide instagram, ik ben er echt helemaal gek op!
    Ik denk dat mijn blog de laatste tijd meer bezocht wordt door meerdere dingen; Ik post nu veel vaker dingen, ik probeer alleen interessante dingen te maken, ik zorg ervoor dat mijn blog er mooi verzorgd en overzichtelijk uitziet, ik ben actief bezig met andere bloggers benaderen en natuurlijk had het ook te maken met de vakantie.

    Leuk dat je zo veel vragen steld! Als je er nog meer hebt, mag je die bij mijn Stel je vraag post stellen :)

    Ik vind jouw blog ook erg leuk, en ben je gaan volgen!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hee ;)
    mij lijkt studeren in het buitenland ook echt super leuk! :D
    ik zou wel graag naar Londen willen :D
    & je blog ziet er al super leuk uit ;)
    zou je het leuk vinden om elkaar te volgen? ;D

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind jouw schrijfstijl erg leuk! Heel veel succes met je blog! Zullen we elkaar volgen ? Ik volg jou in iedergeval wel

    xx
    http://magic-seoul.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen